Kazimierz Pochwalski (1855-1940) „Portret młodej kobiety”, źródło: Dorotheum

Kazimierz Pochwalski (1855-1940)
„Portret młodej kobiety”
olej na płótnie, 52 x 42,5 cm
Dorotheum, Austria, 7 maja 2019, cena wywoławcza: 700 EUR

Malowany w klasycznej, XIX-wiecznej manierze portret młodej dziewczyny o starannie przygotowanej fryzurze – charakterystyczna i z pewnością autentyczna praca Kazimierza Pochwalskiego. Cena wywoławcza na bardzo atrakcyjnym poziomie – w pełni rekomendujemy.

Stanisław Bagieński (1876-1948) „Bolszewiccy jeńcy”, źródło: De Vuyst

Stanisław Bagieński (1876-1948)
„Bolszewiccy jeńcy”
olej na płótnie, 57 x 67 cm
De Vuyst, Belgia, 18 maja 2019, estymacja: 3.000 – 4.000 EUR

Dobrej klasy praca Stanisława Bagieńskiego z motywem z wojny polsko-bolszewickiej z 1920 roku – dumny polski ułan prowadzi pojmanych bolszewików o średnio przyjemnych i rozgarniętych wyrazach twarzy. Polecamy!

Maurycy Trębacz (1861-1941) „Cyganka”, źródło: RoGallery

Maurycy Trębacz (1861-1941)
„Cyganka”
olej na płótnie, 99 x 68,5 cm
RoGallery, USA, 30 maja 2019, cena wywoławcza: 4.000 USD

Obraz bez cienia wątpliwości autentyczny – niestety autor nie najlepiej poradził sobie z trudną pozą cygańskiej modelki – co w szczególności widać w górnych partiach kompozycji – głowa wydaje się być nienaturalnie przyklejona do szyi. Na dodatek cena wywoławcza jest na poziomie powyżej cen z ostatnich lat na polskim rynku.

Abraham Neumann (1873-1942) „Jerozolima”, źródło: Matsart

J. Konarski (XIX wiek)
„Trojka”
olej na desce, 18 x 23 cm
Black River Auction, USA, 14 maja 2019, cena wywoławcza: 200 USD

Praca która jedynie na miniaturce daje nadzieje na autentyczność – na zdjęciu w większej rozdzielczości widać już nieudolny podpis i ślady intensywnego, sztucznego postarzania oraz kiepską jakość malarstwa. Odradzamy!

Maja Berezowska (1898-1978) „Trzy erotyki”, źródło: Cheffins

Maja Berezowska (1898-1978)
„Trzy erotyki”
tusz, akwarela na papierze, wymiary każdej z prac ok. 25 x 35 cm
Cheffins, Anglia, 9 maja 2019, cena wywoławcza: 120 GBP

Przykład eksportu słabych, współczesnych falsyfikatów – tym razem na Wyspy Brytyjskie. Zgadza się jedynie tematyka – wykonanie jest jednak bardzo mizerne.

Przedstawione opinie prezentują subiektywne zdanie autorów – przygotowane są zgodnie z ich najlepszą wiedzą i możliwością oceny wykonanej jedynie na podstawie zdjęć. Prosimy pamiętać, że finalna, prawna odpowiedzialność za autentyczność i zgodność dzieł ze stanem faktycznym odpowiada sprzedawca.

Jeśli byliby Państwo zainteresowani spersonalizowanymi rekomendacjami lub wstępną oceną autentyczności obrazów lub dzieł sztuki – możemy przygotować taką opinię w ramach płatnej, dedykowanej usługi. Zapraszamy do kontaktu!