Bolesław Biegas (1877-1954) „Samotność”, źródło: Mirabaud Mercier

Bolesław Biegas (1877-1954)
„Samotność”
olej na płycie, 50 x 61 cm
Mirabaud Mercier, Francja, 12 kwietnia 2019, estymacja: 6.000 – 8.000 EUR

Posiadający rozbudowaną proweniencję i historię wystawową nokturn autorstwa Bolesława Biegasa – praca o wszelkich pozytywnych cechach ze szczytowego okresu twórczości malarskiej Biegasa. Zdecydowanie polecamy, zaznaczając, że wyceny analogicznych prac na rynku polskim ustalane są powyżej górnej estymacji dla tej pracy.

Ludwik Gędłek (1847-1904) „Prezentacja nowego konia”, źródło: Kunstauktionshaus Günther

Ludwik Gędłek (1847-1904)
„Prezentacja nowego konia”
olej na desce, 79 x 122 cm
Kunstauktionshaus Günther, Niemcy, 30 marca 2019, cena wywoławcza: 18.000 EUR

Duża, wielopostaciowa scena z polskich kresów – tematycznie i jakościowo jest to klasyka w twórczości Ludwika Gędłka. Cena wyjściowa na dość wysokim poziomie, ale praca mimo tego godna polecenia.

Jan Piotr Norblin (1745-1830) „Koński targ”, źródło: Pescheteau-Badin

Jan Piotr Norblin (1745-1830)
„Koński targ”
akwarela, tusz na papierze, 40 x 64 cm
Pescheteau-Badin, Francja, 27 marca 2019, estymacja: 2.000 – 3.000 EUR

Rozbudowana, wieloplanowa kompozycja z olbrzymią ilością koni i postaci – jeśli faktycznie, jak wspomniane zostało w opisie domu aukcyjnego, jest to scena z polskiego okresu twórczości Norblina, to jest to dużej klasy unikat. W opisie brakuje jednak informacji o sygnaturze i tę informację warto sprawdzić przed zalicytowaniem.

Wlastimil Hofman (1881-1970) „Dziewczynka z kotem”, źródło: Deutsch Auctioneers

Wlastimil Hofman (1881-1970)
„Dziewczynka z kotem”
olej na tekturze, 34 x 23 cm
Deutsch Auctioneers, Austria, 9 kwietnia 2019, estymacja: 50-100 EUR

Na koniec najprawdziwszy potworek – przykład eksportu falsyfikatu najniższego sortu, na którym widać, że fałszerz ma problem z podstawowymi elementami warsztatu malarskiego jak proporcje, anatomia, perspektywa, itd. Na odwrocie dodatkowo często spotykana na falsyfikatach, powielana nalepka z krakowskiego BWA.

Przedstawione opinie prezentują subiektywne zdanie autorów – przygotowane są zgodnie z ich najlepszą wiedzą i możliwością oceny wykonanej jedynie na podstawie zdjęć. Prosimy pamiętać, że finalna, prawna odpowiedzialność za autentyczność i zgodność dzieł ze stanem faktycznym odpowiada sprzedawca.

Jeśli byliby Państwo zainteresowani spersonalizowanymi rekomendacjami lub wstępną oceną autentyczności obrazów lub dzieł sztuki – możemy przygotować taką opinię w ramach płatnej, dedykowanej usługi. Zapraszamy do kontaktu!