Eugeniusz Zak (1884-1926) „Marionetki”, źródło: Christie's

Eugeniusz Zak (1884-1926)
„Marionetki”
olej na płótnie, 60 x 73 cm
Christie’s, Anglia, 28 lutego 2019, estymacja: 50.000 – 70.000 GBP

Wybitna praca jednego z najwyżej wycenianych twórców z kręgu École de Paris – praca posiada wszystkie cechy jego szczytowej formy malarskiej, a estymacja jest znacznie poniżej cen podobnych prac na polskim rynku. Przewidujemy mocną licytację i tym samym polecamy!

Louis Marcoussis (1878-1941) „Martwa natura kubistyczna”, źródło: Sotheby's

Louis Marcoussis (1878-1941)
„Martwa natura kubistyczna”
olej na płótnie, 56 x 47 cm
Sotheby’s, Anglia, 27 lutego 2019, estymacja: 200.000 – 300.000 GBP

Praca aspirująca do miana najdroższej pracy Marcoussisa (na ten moment rekord należy do pracy sprzedanej w 2010 roku za 400.000 EUR) – można opisać ją jedynie jako przykład na fakt, że pochodzący z Polski artysta należał do ścisłej czołówki paryskiej awangardy swoich czasów! P.S. Ciekawostką może być fakt, że ten sam obraz poprzednio sprzedany został w 2014 roku za 253.000 EUR.

Iwan Trusz (1869-1941) „Pejzaż leśny”, źródło: Kaminski Auctions

Iwan Trusz (1869-1941)
„Pejzaż leśny”
olej na płótnie, 40 x 60 cm
Kaminski Auctions, USA, 3 marca 2019, estymacja: 2.000 – 3.000 USD

W tym przypadku nieco zbliżona do twórczości Trusza jest jedynie sygnatura (choć fałszerz znacznie lepiej poradził sobie z początkiem, ostatnie dwie litery są już fatalne). Malarsko obraz bardziej przypomina prace innego, równie chętnie fałszowanego malarza wschodnioeuropejskich pejzaży – Stanisława Żukowskiego.

Julian Fałat (1853-1929) „Zimowy potok w Osieku”, źródło: DuMouchelles

Julian Fałat (1853-1929)
„Zimowy potok w Osieku”
olej na tekturze, 18 x 40 cm
DuMouchelles, USA, 17 marca 2019, estymacja: 2.000 – 4.000 USD

Zaczynając od kwestii, że prace olejne Fałata w porównaniu do akwarel należą do rzadkości (co czyni je znacznie bardziej unikatowymi i przez to droższymi) – w tej pracy niedobre jest praktycznie wszystko, poczynając od użytej kolorystyki, przez beznadziejne malowanie śnieżnych zasp, a na sygnaturze kończąc. Definitywnie odradzamy!

Przedstawione opinie prezentują subiektywne zdanie autorów – przygotowane są zgodnie z ich najlepszą wiedzą i możliwością oceny wykonanej jedynie na podstawie zdjęć. Prosimy pamiętać, że finalna, prawna odpowiedzialność za autentyczność i zgodność dzieł ze stanem faktycznym odpowiada sprzedawca.

Jeśli byliby Państwo zainteresowani spersonalizowanymi rekomendacjami lub wstępną oceną autentyczności obrazów lub dzieł sztuki – możemy przygotować taką opinię w ramach płatnej, dedykowanej usługi. Zapraszamy do kontaktu!