Tadeusz Brzozowski (1918-1987)
„Cwajnos”
olej na płótnie, 130,8 x 139,7 cm
Whyte’s, Irlandia, 9 marca 2020, estymacja: 80.000 – 100.000 EUR
Znakomita praca jednego z najważniejszych przedstawicieli II Grupy Krakowskiej – duża praca olejna wchodząca w skład bardzo znaczącej kolekcji w stolicy Irlandii. Pomimo dość wysokiej estymacji polecamy szczerze i z całego serca. Tego typu prac Brzozowskiego jest bardzo niewiele i z każdym rokiem będzie ich mniej na rynku!
Alfred Wierusz Kowalski (1849-1915)
„Odpoczynek żołnierzy”
olej na desce, 38 x 55 cm
Neumeister, Niemcy, 25 marca 2020, estymacja: 30.000 – 40.000 EUR
Kolejna jaskółka sygnalizująca niezwykle obfity dla kolekcjonerów marzec – wysokiej klasy kompozycja autorstwa jednego z ulubionych przez polskich nabywców przedstawicieli szkoły monachijskiej – Alfreda Wierusza Kowalskiego. Praca pomimo niewielkiego formatu dopracowana jest w najdrobniejszych detalach. Cena wywoławcza i estymacja ustalona jest znacznie poniżej cen z polskiego rynku. Gorąco polecamy!
Stanisław Górski (1887-1955)
„Stary Józwa”
pastel na papierze, 47,5 x 32,5 cm
Antiques & Modern Auction Gallery, USA, 29 lutego 2020, cena wywoławcza: 200 USD
Nie jest to wybitna pozycja, a jedynie krakowski / mieszczański średniak z okresu dwudziestolecia międzywojennego – praca z pewnością jest jednak autentyczna i została wyceniona znacznie taniej niż na polskim rynku.
Alfons Karpiński (1875-1961)
„Martwa natura z porcelaną”
olej na płótnie, 55 x 65 cm
Hargesheimer Kunstauktionen Düsseldorf GmbH, Niemcy, 14 marca 2020, cena wywoławcza: 450 EUR
Poza faktem, że ulubionym tematem Alfonsa Karpińskiego były martwe natury z kwiatami nie mamy już żadnego pomysłu czemu niemiecki dom aukcyjny przypisuje mu autorstwo tej pracy – polecamy potraktować tę opowieść w kategorii bajek z mchu i paproci.
Tamara Łempicka (1898-1980)
„Macierzyństwo”
olej na płótnie, 68 x 48 cm
888, Kanada, 12 marca 2020, cena wywoławcza: 400 USD
Szybka odpowiedź z fałszerskiego rynku na rekordy aukcyjne zaliczone w ostatnich miesiącach przez prace Tamary Łempickiej. Aby nie rozpisywać się zanadto na temat błędów malarskich zamieszczamy poniżej zdjęcie pierwowzoru. Przy porównaniu szczególnie zabawnie wyglądają fantazyjnie zmienione fryzury pozujących postaci!
Przedstawione opinie prezentują subiektywne zdanie autorów – przygotowane są zgodnie z ich najlepszą wiedzą i możliwością oceny wykonanej jedynie na podstawie zdjęć. Prosimy pamiętać, że finalna, prawna odpowiedzialność za autentyczność i zgodność dzieł ze stanem faktycznym odpowiada sprzedawca.
Jeśli byliby Państwo zainteresowani spersonalizowanymi rekomendacjami lub wstępną oceną autentyczności obrazów lub dzieł sztuki – możemy przygotować taką opinię w ramach płatnej, dedykowanej usługi. Zapraszamy do kontaktu!