Olga Boznańska (1865-1940)
„Portret męski” (najprawdopodobniej Maurice Barres)
olej na tekturze, 98 x 68 cm
Denis Herbette, Francja, 19 lipca 2020, estymacja: 30.000 – 40.000 EUR
Kolejna letnia okazja nabycia obrazu dużej rangi – klasyczny, męski portret pędzla Olgi Boznańskiej, którego autentyczność nie wzbudza absolutnie żadnych zastrzeżeń. Cena wywoławcza jest na poziomie znacznie niższym niż ceny podobnych prac na polskim rynku – polecamy!
Mojżesz Kisling (1891-1953)
„Bukiet lilii”
olej na płótnie, 73 x 54 cm
Enchères Côte d’Opale, Francja, 14 lipca 2020, estymacja: 40.000 – 50.000 EUR
Klasyka twórczości Mojżesza Kislinga – duża formatowo, martwa natura z efektownym bukietem różowo-czerwonych lilii. Praca namalowana w drugiej połowie lat trzydziestych, więc kolekcjonersko doceniana będzie znacznie bardziej niż analogiczne kompozycje z okresu powojennego. Dodając do tego znaną proweniencję, umieszczenie w powstającym, kolejnym catalogue raisonné artysty oraz umiarkowaną cenę wywoławczą – nie pozostaje nam nic innego jak tylko polecać!
Wojciech Fangor (1922-2015)
„B65”
olej na płótnie, 59,8 x 60,3 cm
Ketterer Kunst, Niemcy, 17 lipca 2020, estymacja: 80.000 – 120.000 EUR
Powyższa aukcja daje cień szansy na kupienie najbardziej rozpoznawalnego motywu z twórczości Fangora w cenie niższej niż na polskich aukcjach. „Cień szansy” wynika z faktu, że tego typu prace są w dalszym ciągu niezwykle pożądanymi obiektami przez wszystkich uczestników rynku zajmujących się spekulowaniem dziełami sztuki – zapewne wynik będzie taki, że cena końcowa znacznie przekroczy zakładaną estymację.
Alfons Karpiński (1875-1961)
„Portret żony”
olej na tekturze, 50 x 40 cm
Zisska & Lacher, Niemcy, 21 lipca 2020, cena wywoławcza: 5.000 EUR
Bardzo ordynarny falsyfikat, do stworzenia którego pierwowzorem był portret żony artysty znajdujący się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie. Dla porównania zamieszczamy zdjęcia obydwu tych prac – ich zestawienie daje bardzo mocny efekt na „nie” – proszę zwrócić uwagę na to jak bardzo fałszerz nie poradził sobie z subtelnością załamań różowego materiału sukni, jak płaska jest twarz modelki, jak kiepskie jest tło i dalszy plan.
Przedstawione opinie prezentują subiektywne zdanie autorów – przygotowane są zgodnie z ich najlepszą wiedzą i możliwością oceny wykonanej jedynie na podstawie zdjęć. Prosimy pamiętać, że finalna, prawna odpowiedzialność za autentyczność i zgodność dzieł ze stanem faktycznym odpowiada sprzedawca.
Jeśli byliby Państwo zainteresowani spersonalizowanymi rekomendacjami lub wstępną oceną autentyczności obrazów lub dzieł sztuki – możemy przygotować taką opinię w ramach płatnej, dedykowanej usługi. Zapraszamy do kontaktu!