Henryk Hayden (1883-1970)
„Martwa natura z butelką i jabłkami”
olej na tekturze, 32 x 45 cm
Cheffins, Anglia, 13 lutego 2020, cena wywoławcza: 800 GBP
Poprawna, typowa martwa natura z powojennego okresu twórczości Henryka Haydena – na plus zaliczamy proweniencję z londyńskiej galerii, na minus dziwnie lewitujące jabłko w lewej części kompozycji. Cena wywoławcza na bardzo atrakcyjnym poziomie, zdecydowanie poniżej cen aukcyjnych w Polsce.
Joachim Weingart (1895-1942)
„Bukiet polnych kwiatów”
olej na płótnie, 92 x 73 cm
Ader Nordmann & Dominique, Francja, 26 lutego 2020, estymacja: 2.000 – 3.000 EUR
Spora okazja dla miłośników malarstwa z kręgu École de Paris – duża i bardzo efektowna kompozycja kwiatowa autorstwa Joachima Weingarta. Zaryzykujemy stwierdzenie, że jest to jedna z najlepszych martwych natur jego autorstwa jaka pojawiła się w ostatnich latach na rynku. Gorąco polecamy zakup, zwłaszcza, że cena wywoławcza i estymacja ustalone zostały na niezwykle przystępnym poziomie.
Irena Nowakowska Acedańska (1906-1983)
„Kościół Bernardynów we Lwowie”
olej na tekturze, 29 x 22,5 cm
Mehlis, Niemcy, 27 lutego 2020, cena wywoławcza: 80 EUR
Ciekawa praca z lwowskiego okresu twórczości (po wojnie malarka przeniosła się do Gliwic), która z pewnością wzbudzi duże zainteresowanie nabywców. Warto jednak spróbować licytacji, ponieważ cena wywoławcza ustalona została na niezwykle niskim poziomie.
Wilhelm Sasnal (ur. 1972)
„Bez tytułu”
akryl na płótnie, 40 x 50 cm
Christie’s, Anglia, 18 lutego 2020, cena wywoławcza: 4.800 GBP
Dość wczesna praca (namalowana w roku w którym artysta ukończył krakowską ASP) posiadająca wszelkie cechy jego późniejszej twórczości. Biorąc pod uwagę, że Sasnal jest już jednym z klasyków najnowszej polskiej sztuki oraz prawdopodobnie najszerzej rozpoznawanym artystą pokolenia lat siedemdziesiątych polecamy rozważenie zakupu!
Jerzy Kossak (1886-1955)
„Trębacz ułanów”
olej na płótnie, 30 x 40 cm
Clarke Auction Gallery, USA, 16 lutego 2020, cena wywoławcza: 250 USD
Obraz tak tragiczny w swej jakości, że trudno o nim cokolwiek napisać. Swą malarską jakością plasuje się nawet za najgorszymi falsyfikatami z prowincjonalnych targów staroci – na wszystkich planach widoczne są błędy malarskie, dziwaczna, jaskrawa kolorystyka i tragicznie naiwna sygnatura.
Przedstawione opinie prezentują subiektywne zdanie autorów – przygotowane są zgodnie z ich najlepszą wiedzą i możliwością oceny wykonanej jedynie na podstawie zdjęć. Prosimy pamiętać, że finalna, prawna odpowiedzialność za autentyczność i zgodność dzieł ze stanem faktycznym odpowiada sprzedawca.
Jeśli byliby Państwo zainteresowani spersonalizowanymi rekomendacjami lub wstępną oceną autentyczności obrazów lub dzieł sztuki – możemy przygotować taką opinię w ramach płatnej, dedykowanej usługi. Zapraszamy do kontaktu!