Tamara Łempicka (1898-1980)
„Martwa natura z dzbanem i cytrynami”
olej na płótnie, 51 x 40,5 cm
Koller Auctions, Szwajcaria, 5 grudnia 2019, cena wywoławcza: 26.000 CHF
Typowa i bez cienia wątpliwości autentyczna martwa natura autorstwa Tamary Łempickiej z lat czterdziestych XX wieku. Oprócz bardzo rozsądnie ustalonej ceny wywoławczej praca posiada wiele innych atutów – m.in. bardzo rzetelną proweniencję oraz obecność w „Catalogue raisonné” artystki autorstwa Alaina Blondela. Gorąco polecamy!
Roman Kochanowski (1856-1945)
„Pejzaż z krowami”
olej na tekturze, 19,5 x 26,5 cm
Scheublein Art & Auktionen, Niemcy, 29 listopada 2019, cena wywoławcza: 1.800 EUR
Niewielkie kompozycje pejzażowe Romana Kochanowskiego przeżywają ostatnio istny renesans rynkowego zainteresowania – tym bardziej warto wypatrywać jego prac bliżej pierwotnych źródeł i kolekcji, w których się znajdowały. W tym przypadku pojawia się szansa na zakup charakterystycznego pejzażu ze sztafażem w sensownej wyjściowo cenie.
Louis Marcoussis (1871-1941)
„Martwa natura z gołębiem”
gwasz na papierze, 63 x 39,5 cm
Leo Spik, Niemcy, 5 grudnia 2019, cena wywoławcza: 24.000 EUR
Bardzo efektowna i spora rozmiarowo kompozycja z 1927 roku, autorstwa Louisa Marcoussisa – ze względu na rangę artysty (jeden z czołowych przedstawicieli kubizmu i paryskiej awangardy artystycznej pierwszej połowy XX wieku), dobrą jakość malarską i rzetelną proweniencję – w pełni polecamy!
Józef Brandt (1841-1915)
„Na postoju”
olej na płótnie, 28 x 40 cm
Black River Auction, USA, 8 grudnia 2019, cena wywoławcza: 500 USD
Naśladowanie prac Józefa Brandta jest niezwykle trudnym zadaniem – autor powyższej pracy zdecydowanie nie poradził sobie wieloma detalami – poczynając od anatomii nóg końskich, elementów siodeł, a na znajdujących się na drugim planie chartach kończąc. Całość wieńczy bardzo nieudolna, powoli i mozolnie przepisywana sygnatura.
Eugeniusz Eibisch (1896-1987)
„Martwa natura”
olej na płótnie, 44 x 57 cm
Art Legacy, USA, 7 grudnia 2019, cena wywoławcza: 2.700 USD
Naszym zdaniem powyższa praca nie ma żadnej cechy wspólnej z twórczością Eugeniusza Eibischa – inna jest paleta barw, maniera malarska i sygnatura. Zdecydowanie nie polecamy!
Przedstawione opinie prezentują subiektywne zdanie autorów – przygotowane są zgodnie z ich najlepszą wiedzą i możliwością oceny wykonanej jedynie na podstawie zdjęć. Prosimy pamiętać, że finalna, prawna odpowiedzialność za autentyczność i zgodność dzieł ze stanem faktycznym odpowiada sprzedawca.
Jeśli byliby Państwo zainteresowani spersonalizowanymi rekomendacjami lub wstępną oceną autentyczności obrazów lub dzieł sztuki – możemy przygotować taką opinię w ramach płatnej, dedykowanej usługi. Zapraszamy do kontaktu!